ATD šogad rosinās pārstrukturēt autobusu maršrutu tīklu vienlaicīgi ar intervāla grafika ieviešanu dzelzceļa elektrificētajās līnijās.
Ir nepieciešams mainīt paradigmu no sabiedriskā transporta tīkla mazināšanas kā vienīgo līdzekli valsts budžeta dotācijas samazināšanai uz veiktspējīgu un savienotu maršrutu tīklu. Pirmie virzieni attiecībā uz šo jautājumu veikti jau pērn, kad Sabiedriskā transporta padome apstiprināja jauno sabiedriskā transporta tarifa un biļešu sistēmu. Savukārt šogad direkcija plāno pārstrukturēt autobusu maršrutu tīklu, papildinot, ka šie pasākumi aptvers gan lielāku akcentu uz pasažieru pievešanu vilcienam, gan paralēlo autobusu maršrutu mazināšanu, gan starppilsētu autobusu maršrutu pārplānošanu, sasaistot tos ar lielākajiem pārsēšanās mezgliem - dzelzceļa stacijām.
Tādējādi ar šādiem pasākumiem paredzēts gan samazināt autobusu nobraukumu, gan vienlaikus palielināt pasažieru plūsmu, tostarp vilciens būs pieejams vairāk pasažieriem. Vienlaikus pasažieriem būs nepieciešams mainīt paradumus, proti, ceļot ar pārsēšanos, tomēr direkcija centīsies, lai šī neērtība būtu kompensēta ar komfortu un braukšanas ātrumu vilcienā.
Iepriekšējā Sabiedriskā transporta padomes sēdē pērn decembrī tika diskutēts par 2024. gada valsts budžetā paredzētā finansējuma apjomu saistībā ar valsts pasūtījumu reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai, uzdodot ATD līdz šā gada 15.janvārim sagatavot priekšlikumus un to ietekmes izvērtējumu, tostarp izskatot iespējas mazināt reģionālās nozīmes maršrutu tīklu. Šobrīd ATD strādā pie šiem priekšlikumiem, kurus plānots apspriest nākamajā Sabiedriskā transporta padomes sēdē piektdien, 26.janvārī.
Jau ziņots, ka Latvijā no 2024.gada 1.aprīļa līdz 2025.gada vidum pakāpeniski ieviesīs jaunu reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēmu, kas tostarp daudzos gadījumos paredz maksas pieaugumu par braucienu.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
Avots: LETA