Kampaņā “Mazs pasažieris, liels risks” autobusa vadītāji tiek aicināti pievērst uzmanību bērnu drošībai uz ceļa un sabiedriskajā transportā

Autotransporta direkcija sadarbībā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju (LTAB OCTA) ir uzsākusi kampaņu “Mazs pasažieris, liels risks”, lai aicinātu sabiedrību pievērst uzmanību bērnu drošībai uz ceļa un sabiedriskajā transportā. Ņemot vērā, ka autobusa vadītāji nereti ir pirmie, pie kuriem bērni vēršas nepieciešamības gadījumā un kuri piefiksē to, ka, piemēram, pirmsskolas vecuma bērns transportlīdzeklī ir bez pieaugušo uzraudzības, esam sagatavojuši instrukciju, kā rīkoties dažādās situācijās.

Bērns ir iekāpis citā autobusā vai palaidis garām savu pieturu, aizbraucot tālāk līdz vietai, ko nepārzina.

Šādās situācijās bērni bieži vien ir satraukti, jo nezina, kā rīkoties tālāk. Ja bērns ir vērsies pie autobusa vadītāja pēc palīdzības, šoferim jābūt pretimnākošam. Sākotnēji autobusa vadītājam ir jāmēģina sazināties ar bērna vecākiem. Ja tas nav iespējams, bērns ir jānogādā tuvākajā policijas iecirknī vai jāvēršas Valsts policijā. Bērnu līdz 14 gadu vecumam nedrīkst izlaist vienu svešā vietā. Šādos gadījumos prioritāte ir bērna drošība, nevis kustības saraksta ievērošana. Tas nozīmē, ka šāda rīcība ir pareiza, neskatoties uz to, ka reiss varētu tikt aizkavēts un citi pasažieri galamērķī var nenokļūt laikus.

Pirmsskolas vecuma bērns viens pats mēģina iekāpt sabiedriskajā transportā vai tajā jau ir iekāpis.

Pirmsskolas vecuma bērns nedrīkst palikt bez uzraudzības. Šie nosacījumi attiecas uz visām situācijām, ne tikai uz sabiedrisko transportu. Tādēļ, ja autobusa vadītājs saskaras ar gadījumu, kad autobusā mēģina iekāpt pirmsskolas vecuma bērns bez pavadoņa, sākotnēji ir jāpajautā, kur ir bērna vecāki. Ja nav iespējas sazināties ar vecākiem, bērns ir jānogādā tuvākajā policijas iecirknī vai jāsazinās ar Valsts policiju. Šādās situācijās aicinām būt uzmanīgiem un iejūtīgiem, runājot ar mazu bērnu, lai viņu nesabiedētu.

Gadījumā, ja autobusā mazs bērns brauc viens pats un ja vadītājam rodas šaubas par bērna vecumu, bērns ir jāuzrunā, jānoskaidro viņa vecums un jāpārliecinās, vai nepastāv risks viņa drošībai. Ja bērns ir skolas vecumā, precīzi zina pieturu, kurā viņam jāizkāpj, tad var turpināt ceļu. Savukārt, ja bērns ir pirmsskolas vecumā, autobusa vadītājam ir jāsazinās ar bērna vecākiem. Ja tas nav iespējams, viņš jānogādā tuvākajā policijas iecirknī vai jāsazinās ar Valsts policiju.

Abās minētajās situācijās prioritāte ir bērna drošība, nevis kustības saraksta ievērošana. Tas nozīmē, ka šāda rīcība ir pareiza, neskatoties uz to, ka reiss varētu tikt aizkavēts un citi pasažieri galamērķī var nenokļūt laikus.

Bērni nepārliecinās par drošību, šķērsojot ceļu.

Papildus tam vēršam autobusa vadītāju uzmanību uz to, ka bērni, izkāpjot no sabiedriskā transporta, mēdz būt neuzmanīgi. Īpaši bīstami tas ir diennakts tumšajā laikā, lietū vai sniegā. Aicinām autobusa vadītājus būt uzmanīgiem pieturu tuvumā, īpaši, ja maršrutā regulāri brauc bērni.

Saskaņā ar Valsts policijas datiem 2018. gadā ceļu satiksmes negadījumos iekļuvuši 492 bērni. No tiem 104 bērni, kuri iekļuva negadījumā, neatradās iekšā transportlīdzeklī, bet bija gājēji, un 11 bērni–gājēji pērn guva smagus savainojumus. Savukārt šogad satiksmes negadījumos iekļuvis jau 391 bērns. 95 bērni bijuši gājēji, no kuriem septiņi guva smagas traumas.

Дополнительная информация: 
ВложениеРазмер
1030_atd_buklets_1080.pdf
640.64 КБ

Поделиться статьей