Komerciālie pasažieru pārvadājumi

Ministru kabineta 2019. gada 4. jūnija sēdē (protokols Nr.27, 28.§) tika izskatīts Informatīvais ziņojums “Par reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta pakalpojumu attīstību 2021.–2030. gadam”, kas paredz, ka 2021. gadā reģionālos autobusu maršrutus, kas ir paralēli vilcienu līnijām Pierīgā un posmā Rīga–Daugavpils un kuros pēc būtības tiek apkalpotas tās pašas apdzīvotās vietas, paredzēts saglabāt, bet bez valsts dotācijām. Tādējādi autobusu maršruts Rīga–Ogre, Rīga–Salaspils, Rīga–Jelgava, Rīga–Olaine, Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Sigulda, Rīga–Daugavpils un RīgaIlūksteDaugavpils nākotnē tiks apkalpots uz komerciāliem principiem. Maršrutu skaits varētu palielināties, ņemot vērā pieejamos valsts budžeta līdzekļus. Plānots, ka komerciālie / valsts nedotētie maršruti varētu tikt veidoti Rīgas savienojumā ar Rēzekni, Liepāju, Ventspili un Bausku.

Ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie ieņēmumi un izdevumi būs pārvadātāja pašrisks, kā arī zaudējumi šajos maršrutos no valsts vai pašvaldību budžeta netiks kompensēti.

Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 8.1 panta 6. daļa paredz, ka Ministru kabinetam jānosaka prasības par transportlīdzekļu vecumu, to aprīkojumu un biļešu tirdzniecību komerciālajos maršrutos. Tāpat jānosaka iesniedzamā pieteikuma forma, lai saņemtu maršruta atļauju, un tajā norādītās informācijas apjoms.

No 2021. gada 1. septembra Latvijā pakāpeniski tiek ieviesti komerciālie pasažieru pārvadājumi ar autobusiem maršrutā Rīga–Salaspils, Rīga–Olaine, Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Daugavpils, RīgaIlūksteDaugavpils, Rīga–Jelgava, Rīga–Sigulda un Rīga–Ogre.

 

PAPILDU INFORMĀCIJA:


Ieteikt šo rakstu